Subject: Introduction to Law

Scientific Area:

Law

Workload:

64 Hours

Number of ECTS:

6 ECTS

Language:

Portuguese

Overall objectives:

1 - At the end students should know how to reflect critically on the legal exegesis, on the "Right thinking" and/in contemporary society, should have an overview of the various forms of legal regulation and know how to solve a practical case ­ meaning if making an award.

Syllabus:

1 - Concept of Law. System of sources of law. Rules and legal propositions. Determination of the legal rule. The legal method:  interpretation, integration and application. Legal personality. Legal capacity. Resolution of case studies.

Literature/Sources:

TELLES, Inocêncio Galvão , 2010 , Introdução ao Esudt. do Direito , Coimbra Editora
AMARAL, Diogo Freitas do , 2004 , Manual de Introdução ao Direito , Almedina
SILVA, Germano Marques da , 2009 , Introdução ao Estudo do Direito , Universidade Católica
REALE, Miguel, , 2015 , Lições Preliminares de Direito , Coimbra
SANTOS JUSTO, António dos , 2003 , Introdução ao E. do Direito , Almedina
VASCONCELOS, Pedro Pais de , 2003 , Teoria Geral do Direito Civil , Almedina
BRONZE, Fernando José , 2006 , Lições de Introdução ao Direito, , Coimbra
REBELO DE SOUSA, Marcelo, et al., , 1998 , Introdução ao Est. do Direito , Europa-América
EZQUIAGA GANUZAS, F. J., , 2000 , Lura Novit Curia y Aplicación Judicial del Derecho , Lex Nov
HERNÁNDEZ MARÍN, Rafael, , 1999 , Interpretación, Subsunción y Aplicación del Derecho , Marcial Pons
ASCENSÃO, José de Oliveira , 2011 , Direito - Introdução e Teoria Geral , Almedina
qualquer edição não anotada , Código Civil Português ,
LATORRE, Angel , 2002 , Introdução ao Direito , Coimbra

Assesssment methods and criteria:

Classification Type: Quantitativa (0-20)

Evaluation Methodology:
After the theoretical presentation made by the Professor, encouraging research, investigation and critical analysis, the student should be able to consult the Law, subsuming the facts of the prediction rule of law and deliver a judgment ­ meaning sentence. Students perform two tests of continuous evaluation (50% of grade) and a follow­up exam (50%). Reassessment period: final exame with waited score of 100%.