Subject: Operations in Travel Agencies and Tour Operators

Scientific Area:

Tourism and Leisure

Workload:

48 Hours

Number of ECTS:

4 ECTS

Language:

Portuguese

Overall objectives:

1 - The different tourism operations;

2 - The applicable legislation for each of them;

3 - Contractual relationships with different tourism intermediaries;

4 - Apply methodologies for tourism products;

5 - Familiarize with the existing information systems and the functioning of tourism operations.

Syllabus:

1 - Noções básicas e tipificação das Agências de Viagens e Operadores Turísticos;

2 - Legislação aplicável e organização de uma Agência de Viagens e Operadores Turísticos;

3 - A terminologia turística e das Agências de Viagens e Operadores Turísticos;

4 - A execução técnica das Agências de Viagens e Operadores Turísticos;

5 - Tecnologias de informação e comunicação na gestão das Agências de Viagens e Operadores Turísticos;

6 - Os GDS e distribuição turística.

Literature/Sources:

branja, N., Gestão de Agências de Viagens e Turismo, Lisboa: Lidel (2012).

Albert Piñole, I., Gestión, Productos y Servicios de las Agencias de Viajes, Madrid: Editoral Centro de Estudos Ramón Areces (1999).

Buhalis, D. , & Egger, R., eTourism Case Studies -management and marketing issues, Oxford: Elsevier (2008).

Confederation of Tourism & Hospitality, Travel Agency and Tour Guide Operations Study Guide. Learning Media: London (2011).

Gómez, C., F. & Castro, A. B., Producción y venta de servicios turísticos en agencias de viajes. Madrid: Editorial Síntesis (2006).

Holland, J. & Leslie, D., Tour Operators and Operations? Development, Management and Responsibility. CAB International: USA (2018).

Page, S. J., Transport and Tourism, 3.ª ed., England: Prentice Hall (2009).

Software Galileo, First Class Galileo, Galileo Training (s. d.).

Syratt, G., Manual of travel agency practice, 3rd ed., London: Butterworth Heinemann (2003)

Assesssment methods and criteria:

2 mini-testes - 60%.

1 trabalho - 30%.

Participação nas aulas - 10%.