
Publication Date: 14/10/2025
Workshop: I'm online, now what? The challenges of social media
Destinatários: Estudantes da UMa
Formador: diversos
Critérios de seleção: ordem de inscrição (min.5/máx.40
Horário: 14h00 às 15h30
Local: Universidade da Madeira-Campus da Penteada (Sala 21)
Certificado: atribuição de certificado de participação.
Objetivos:
- Promover a reflexão crítica sobre o impacto destas plataformas na aprendizagem e no bem-estar;
- Reforçar competências de literacia digital e de gestão do tempo online
- Estimular uma comunicação adequada e a construção de uma identidade digital consciente
Programa: Disponível aqui.
Inscrição:
As inscrições decorrem até ao dia 20 de outubro de 2025, mediante o prenchimento do formulário online.
Publication Date: 16/10/2025
University of Madeira establishes cooperation agreement with Cuban universityPublication Date: 16/10/2025
CQM welcomes a new Assistant ResearcherPublication Date: 16/10/2025
World Hand Hygiene Day - Espaço Saúde +Publication Date: 15/10/2025
Estudantes da Licenciatura em Engenharia Civil visitam obras de requalificação da Residência UniversitáriaPublication Date: 15/10/2025
Conferência com o Presidente da Assembleia da República: Democracia e ParticipaçãoPublication Date: 15/10/2025
Conferences: Soil Microbial Interactions – Challenges and Advanced TechniquesPublication Date: 14/10/2025
Workshop: I'm online, now what? The challenges of social mediaPublication Date: 14/10/2025
Publication Date: 15/04/2024
Applications for Higher Professional Technical Courses 2025/2026 - 2nd Application PeriodPublication Date: 29/09/2025
UMa and Sky Portugal strengthen their partnership with the inauguration of a new computer room and award a Merit PrizePublication Date: 16/07/2024
Semifinal of the Junior Chemistry Olympiad 2025Publication Date: 03/04/2025
Seven UMa researchers in the top 2% of the world’s most citedPublication Date: 24/09/2024
World Food Day - Espaço Saúde +Publication Date: 16/10/2025
Enrolment Renewal 2024/2025Publication Date: 07/08/2024
Access to Higher Education 2024Publication Date: 26/06/2024