Disciplina: Comunicação e Expressão do Inglês C1.1
Área Científica:
Línguas
HORAS CONTACTO:
64 Horas
NÚMERO DE ECTS:
6 ECTS
IDIOMA:
Inglês
Objetivos Gerais:
                                         1 - By the end of the course students are expected to be able to:  1. talk about their projects
 2 - 2. use an editing checklist
 3 - 3. improve their writing style
 4 - 4. recognise and produce different forms of writing and function
 5 - 5. handle technical details of grammar, documentation and formatting
 6 - 6. take part in a debate
 7 - 7. interview someone
 8 - 8. make an oral presentation
                                    
Conteúdos / Programa:
 1 - I - Communication Skills in English
 1.1 - The Importance of English
 1.2 - English as First or Second Language
 1.3 - English as a World Language
 1.4 - Uses of English
 2 - II - The Different Types of Communication Skills
 2.1 - Listening Skills 2.1.1 Types of Listening 2.1.2. Objectives
 2.2 - Reading Skills 2.2.1. Levels of Reading 2.2.2. Requirements for Reading 2.2.3. Types of Reading
 2.3 - Writing Skills 2.3.1. Letters, Words, Phrases, Clauses, Sentences, Kinds and Types of Sentences, and Parts of Speech 2.3.2. Paragraphs and Cohesion
 2.4 - Speaking Skills         2.4.1. The Communication Process 2.4.2. Barriers of Communication
 3 - III - Language and Communication
 3.1 - Spoken English and Written English
 3.2 - Lexis and Semantics
 3.3 - Dialect - Language Variation according to USER   3.3.1. Regional, Social and Temporal Dialects
 3.4 - Register - Language Variation according to USE   3.4.1. Tenor, Mode and Field of Discourse
 3.5 - Norm and Deviation   3.5.1. Standard English vs Non-Standard English
 3.6 - Types of Texts: Structure and Characteristics of Formal Letters and Emails, Reports, Memos, Adverts, Academic Papers?)
 3.7 - Writing Essays/Compositions
 4 - IV - Scientific Methodology
 4.1 - Format and Quotations
 4.2 - Endnotes; Footnotes
 4.3 - References
 4.4 - Bibliography
 5 - Intensive Reading and Extensive Reading
Bibliografia / Fontes de Informação:
                                         Thomson, A. J. et al. , A Practical English Grammar for Foreign Students , Oxford U.P.
 Carter, R. & M. McCarthy , 2006 , Cambridge Grammar of English: A Comprehensive Guide - Spoken and Written English Grammar and Usage , CUP,
 Harmer, J. & R. Rossner , 1991 , More than Words: Vocabulary for Intermediate to Advanced Students , Longman,
 Pallant, A , 2007 , English for Academic Study (Course book), University of Reading , Garnet education
 Hargie, O., & D. Dickson, , 2004 , Skilled Interpersonal Communication ? Research, Theory and Practice , Routledge,
 Seely, J , 2005 , Oxford Guide to Effective Writing and Speaking , O.U.P.
 Bloomer, A. , 2005 , Language in Use ? A Coursebook , Routledge,
 David Crystal , 2003 , The Cambridge Encyclopaedia of Language , Cambridge University Press
 Burton, S. & J. Humphries , 1992 , Mastering the English Language , Macmillan
 Goatly, A. , 2000 , Critical Reading and Writing , London: Routledge
 B. Bryson , 1990 , The Mother Tongue: English and How it got that Way , Harper Collins
 G. D. Brandreth , 2018 , Have You Eaten Grandma? , Michael Joseph
 D. Crsytal , 2002 , The English Language: A Guided Tour of the Language , Penguin Books
 D. Freeborn, et. al. , 1993 , Varieties of English: An Introduction to the Study of Language , Macmillan
 S. Thorne , 1997 , Mastering Advanced English Language , Bloomsbury Academic
 G. Finch , 2003 , Word of Mouth: A New Introduction  to Language and Communication , Macmillan
 A. Goddard , 2002 , The Language of Advertising , Routledge
                                    
Métodos e Critérios de Avaliação:
                                        Tipo de Classificação: Quantitativa (0-20)
Metodologia de Avaliação:
Tipo de Classificacao: Quantitativa (0-20) Metodologia de Avaliação: As aulas têm partes expositivas e teórico-práticas havendo uma constante interacção entre docente e estudantes com o foco centrado nos estudantes. A experiência de ensino-aprendizagem tem como base o trabalho individual, de pares, de grupo e discussões na turma, assim como apresentações orais. Os estudantes deverão fazer (1) o trabalho e os exercícios requisitados nas aulas; (2) um estudo sistemático das estruturas aprendidas, realizando os projetos solicitados.  A comunicação deverá ser feita exclusivamente em Inglês. Avaliação: optou-se pelo Modelo A do Reg. de Avaliação e Aprendizagem da UMa. Assim sendo, os estudantes são avaliados ao longo do semestre de acordo com as opções disponíveis neste modelo de avaliação, e escolhidas pelo/a docente: Teste prático - 30%; Prova escrita - Leitura - 20%; Exame Escrito: 50%
                                    
 
                