Disciplina: Inglês para Guias da Natureza

Área Científica:

Línguas e Literaturas Estrangeiras

HORAS CONTACTO:

63 Horas

NÚMERO DE ECTS:

5 ECTS

IDIOMA:

Português

Objetivos Gerais:

Este curso tem por objectivo salientar os conhecimentos de inglês dos alunos, tanto a nível oral como escrito. Os alunos irão adquirir informação relacionada com a Madeira e as actividades na natureza, bem como , irão praticar e rever estruturas de língua e vocabulário.  No fim do curso os alunos serão capazes de falar sobre si próprios e dar informação sobre a Madeira. Serão capazes de descrever lugares, dar indicações e direcções, iniciar conversação, debater assuntos, expressar opiniões, resolver problemas e dar visitas guiadas na natureza e na cidade. Os alunos ficaram habilitados entre o nível B2 e C1, de acordo com o  Quadro Europeu Comum de Referência para as Línguas.

Conteúdos / Programa:

.The English Language

1.1. Grammar:

1.1.1. Sentence Structure

1.1.2. Verb Tenses

1.1.3. Punctuation

1.2. Vocabulary:

1.2.1. Extending vocabulary with affixation and compound words.

1.2.2. Collocations

1.2.3. Acquiring specific vocabulary and terminology.

1.3.Writing:

1.3.1. Summarizing

1.3.2. Expressing opinions and arguing points of view.

1.3.3. Writing reports, claims and letters.

1.4. Speaking:

1.4.1. Using the English language to recount, explain, and describe,

1.4.2. Using the English language to interact in specific and  in everyday situations.

1.4.3. Phonetics and pronunciation.

1.5. Reading:

1.5.1. Extracting information from different types of Texts.

 

2. Information about Madeira

2.1. History ? Important Events and Historical Details.

2.2. Cultural information ? Cuisine, People and Activities on Madeira.

2.3. Geography ? Geographical Features, Climate, Geology, Nature, Directions

2.4. The Environment ?Environmental issues and possible solutions

2.5. Customs, Traditions and Events ? Feasts and Festivals

2.6. Fauna and Flora ? Endemic, Introduced and Exotic Species

2.7. First Aid and Emergency Situations ? Body, Illnesses and Ailment3

2.8. Tourism and the hotel industry.

Bibliografia / Fontes de Informação:

AAVV, Modern English Teacher, Abril de 2004, Nº 2, volume 13

AAVV, Passatempos de Inglês, 3º Volume, Porto, Porto Editora, 2003

ALEXANDER, L.G., Longman English Grammar Practice for intermediate students, Hong Kong, Longman, 1990

CASE, Doug, English Puzzles: 50 Puzzles and Games for practising Your English (1,2,3), Heinemann,1990 (M&A Thomson Ltd, Scotland)

COWTHER, Jonathan (ed), Oxford Guide to British and American Culture, Oxford, Oxford University Press, 2000

DAVIES, Helen, e Holmes, Françoise, Dicionário de Inglês para Principiantes, Verbo, 1998 (Usborne publishing)

FERNANDES, Mª do Amparo, e Domingues, Mª Emília, Saber Inglês, Porto,  Edições ASA, 2001

GAIRNS, R. e Redman, S., True to Life ? English for Adult Learners, Cambridge, Cambridge University Press (class book and work book), 1987

---------------, True to Life - Pre-intermediate- Personal Study Book and Class Book, Cambridge, Cambridge University Press, 1998

GOWER, Roger, Grammar in Practice 1 to 6 ? Self-study Grammar Exercises, Cambridge, Cambridge University Press, 2006

GOWER, Roger, Vocabulary in Practice 1 to 6 ? Self-study Vocabulary Exercises, Cambridge, Cambridge University Press, 2006

GRANGER, Collin, Play Games with English 1 ? Teacher?s Resource Book, Oxford, Heinemann Games Series, 1993

HADFIELD, Gill, Beginners? Communication Games, Oxford, Longman, 1988, Addison Wesley Longman, Ltd.

-----------------, Elementary Communication Games - A collection of games and activities for elementary students of English, Oxford, Longman, 1997, Addison Wesley Longman Ltd.

McCARTHY, Michael, and O?Dell, Felicity, English Vocabulary in Use (upper-intermediate and advanced) Cambridge, Cambridge University Press, 1999

McCARTHY, Michael, and O?Dell, Felicity, Grammar for Business (upper-intermediate and advanced) Cambridge, Cambridge University Press, 2009

MURPHY, Raymond, English Grammar in Use, Cambridge, Cambridge University Press, 1987

MYLES, Jane (ed.), Timesaver Games, Mary Glasgow Magazines

-----------, Get the Picture, Mary Glasgow Magazines

REDMAN, Stuart, English Vocabulary in Use (pre-intermediate and intermediate), Cambridge, Cambridge University Press, 1997

Métodos e Critérios de Avaliação:

Os alunos serão avaliados por um teste escrito e um trablho projeto  (30%+ 30%) e um teste oral (30%)em sistema de entrevista. Os restantes 10% são distribuídos pela assiduidade e pontualidade e pela participação, interesse e participação na aula.

Regente da Disciplina:

Clara Maria de Sousa