Disciplina: Inglês para Guias da Natureza
Área Científica:
Línguas e Literaturas Estrangeiras
HORAS CONTACTO:
63 Horas
NÚMERO DE ECTS:
5 ECTS
IDIOMA:
Português
Objetivos Gerais:
Este curso tem por objectivo salientar os conhecimentos de inglês dos alunos, tanto a nível oral como escrito. Os alunos irão adquirir informação relacionada com a Madeira e as actividades na natureza, bem como , irão praticar e rever estruturas de língua e vocabulário. No fim do curso os alunos serão capazes de falar sobre si próprios e dar informação sobre a Madeira. Serão capazes de descrever lugares, dar indicações e direcções, iniciar conversação, debater assuntos, expressar opiniões, resolver problemas e dar visitas guiadas na natureza e na cidade. Os alunos ficaram habilitados entre o nível B2 e C1, de acordo com o Quadro Europeu Comum de Referência para as Línguas.
Conteúdos / Programa:
.The English Language
1.1. Grammar:
1.1.1. Sentence Structure
1.1.2. Verb Tenses
1.1.3. Punctuation
1.2. Vocabulary:
1.2.1. Extending vocabulary with affixation and compound words.
1.2.2. Collocations
1.2.3. Acquiring specific vocabulary and terminology.
1.3.Writing:
1.3.1. Summarizing
1.3.2. Expressing opinions and arguing points of view.
1.3.3. Writing reports, claims and letters.
1.4. Speaking:
1.4.1. Using the English language to recount, explain, and describe,
1.4.2. Using the English language to interact in specific and in everyday situations.
1.4.3. Phonetics and pronunciation.
1.5. Reading:
1.5.1. Extracting information from different types of Texts.
2. Information about Madeira
2.1. History ? Important Events and Historical Details.
2.2. Cultural information ? Cuisine, People and Activities on Madeira.
2.3. Geography ? Geographical Features, Climate, Geology, Nature, Directions
2.4. The Environment ?Environmental issues and possible solutions
2.5. Customs, Traditions and Events ? Feasts and Festivals
2.6. Fauna and Flora ? Endemic, Introduced and Exotic Species
2.7. First Aid and Emergency Situations ? Body, Illnesses and Ailment3
2.8. Tourism and the hotel industry.
Bibliografia / Fontes de Informação:
AAVV, Modern English Teacher, Abril de 2004, Nº 2, volume 13
AAVV, Passatempos de Inglês, 3º Volume, Porto, Porto Editora, 2003
ALEXANDER, L.G., Longman English Grammar Practice for intermediate students, Hong Kong, Longman, 1990
CASE, Doug, English Puzzles: 50 Puzzles and Games for practising Your English (1,2,3), Heinemann,1990 (M&A Thomson Ltd, Scotland)
COWTHER, Jonathan (ed), Oxford Guide to British and American Culture, Oxford, Oxford University Press, 2000
DAVIES, Helen, e Holmes, Françoise, Dicionário de Inglês para Principiantes, Verbo, 1998 (Usborne publishing)
FERNANDES, Mª do Amparo, e Domingues, Mª Emília, Saber Inglês, Porto, Edições ASA, 2001
GAIRNS, R. e Redman, S., True to Life ? English for Adult Learners, Cambridge, Cambridge University Press (class book and work book), 1987
---------------, True to Life - Pre-intermediate- Personal Study Book and Class Book, Cambridge, Cambridge University Press, 1998
GOWER, Roger, Grammar in Practice 1 to 6 ? Self-study Grammar Exercises, Cambridge, Cambridge University Press, 2006
GOWER, Roger, Vocabulary in Practice 1 to 6 ? Self-study Vocabulary Exercises, Cambridge, Cambridge University Press, 2006
GRANGER, Collin, Play Games with English 1 ? Teacher?s Resource Book, Oxford, Heinemann Games Series, 1993
HADFIELD, Gill, Beginners? Communication Games, Oxford, Longman, 1988, Addison Wesley Longman, Ltd.
-----------------, Elementary Communication Games - A collection of games and activities for elementary students of English, Oxford, Longman, 1997, Addison Wesley Longman Ltd.
McCARTHY, Michael, and O?Dell, Felicity, English Vocabulary in Use (upper-intermediate and advanced) Cambridge, Cambridge University Press, 1999
McCARTHY, Michael, and O?Dell, Felicity, Grammar for Business (upper-intermediate and advanced) Cambridge, Cambridge University Press, 2009
MURPHY, Raymond, English Grammar in Use, Cambridge, Cambridge University Press, 1987
MYLES, Jane (ed.), Timesaver Games, Mary Glasgow Magazines
-----------, Get the Picture, Mary Glasgow Magazines
REDMAN, Stuart, English Vocabulary in Use (pre-intermediate and intermediate), Cambridge, Cambridge University Press, 1997
Métodos e Critérios de Avaliação:
Os alunos serão avaliados por um teste escrito e um trablho projeto (30%+ 30%) e um teste oral (30%)em sistema de entrevista. Os restantes 10% são distribuídos pela assiduidade e pontualidade e pela participação, interesse e participação na aula.