
Data de publicação: 06/03/2024
BIP - How to Develop a Scientific/Research Article (Civil Engineering)? 2024
How to Develop a Scientific/Research Article (Civil Engineering)? 2024
MAY 27-31, 2024
Course Aim
The aim of this course is to provide students with a comprehensive understanding of the Key competencies necessary for success in in the execution of a Scientific / Research Article (Civil Engineering). Additionally, students will learn about effective team roles and how to work collaboratively in a team setting. They will also gain an understanding of the basics of etiquette and its importance in professional settings. Furthermore, students will learn how to benefit from technological evolution, handling different tools with the intention of executing a document that portrays all the students' work.
By the end of this course, students will have developed a Scientific / Research Article (Civil Engineering).
Programme
2 online sessions with introduction, lectures and follow-up activities – May 24 and June 03
5 days in person with lectures, workshops, cultural and social activities – May 27-31
Target group
Bachelors, Masters and PhD students
Skill level
• Basic knowledge of Microsoft Word and Zotero software
• No experience or knowledge of participating in BIP’s is required, however students are expected to have a keen interest in the subject area
Language
English (Required English: level B2 minimum)
Number of participants and availability
• Max. 25 students
• Availability for both virtual and on-site component
You will get
• 5 ECTS credits
• Free participation
• International experience
• Valuable knowledge
Registration (until 15/04/2024)
Registration form
Contact:
Professor Sérgio Lousada
e-mail: slousada@staff.uma.pt
phone: +351 963 611 712
Department of Civil Engineering and Geology (DECG), Faculty of Exact Sciences and Engineering (FCEE), University of Madeira (UMa),
9000-082 Funchal, Portugal
Data de publicação: 21/05/2025
O ‘Programme for International Student Assessment’ (PISA) como instrumento de regulação das políticas educativasData de publicação: 20/05/2025
Conversa Aberta: Entre exposição e emoção: O que acontece quando a arte é comunicada de forma diferente?Data de publicação: 20/05/2025
UMa e ULPGC preparam práticas formativas para estudantes da Guiné Equatorial no âmbito do projeto HOST-EGData de publicação: 19/05/2025
Dia mundial da hipertensão arterial - Espaço Saúde +Data de publicação: 16/05/2025
Formação PTAG - UMa: A importância dos diversos quadros técnicos na inclusão de estudantes com NEE no Ensino Superior 2ªEdData de publicação: 16/05/2025
Formação Docentes UMa: Reconhecimento da Diversidade no Ensino Superior 2ªEdData de publicação: 16/05/2025
Workshop: Cria o teu Curriculum Vitae - destaca-te!Data de publicação: 15/05/2025
Data de publicação: 23/05/2023
Aula Aberta: Linguistic devices in the language of advertisingData de publicação: 06/05/2025
Final Nacional do Poliempreende 2024Data de publicação: 02/09/2024
Decoração da Árvore de Natal Comunitária da UMa 2024Data de publicação: 29/11/2024
E-book "Corpos que Dançam"Data de publicação: 06/01/2022
Licenciaturas 2022/ 2023 - Concurso Nacional de Acesso ao Ensino Superior - 3ª FaseData de publicação: 19/07/2022
Matrículas 3.ª Fase CNAES 2021/2022Data de publicação: 29/10/2021
BIP - How to Develop a Scientific/Research Article (Civil Engineering)? 2024Data de publicação: 06/03/2024