Disciplina: Língua Inglesa Aplicada

Área Científica:

Desenvolvimento Pessoal

HORAS CONTACTO:

40 Horas

NÚMERO DE ECTS:

4 ECTS

IDIOMA:

Inglês

Objetivos Gerais:

1 - "This ESP English Language module essentially aims at developing reading, speaking, writing and listening skills in nursing undergraduates. In this module, students will be asked to partake in a wide array of communicative activities so as to promote the students? self-confidence in using the English Language in patient care situations.

Conteúdos / Programa:

1 - "I - English Language Speaking, Listening, Reading and Writing
2 - II ? Vocabulary - Unit 1. The hospital team: An admission, an interview, ?The nursing profession?, talking personally, profile, describing jobs. - Unit 2. In and around the hospital: Directions, ?Wheelchairs?, the ward, prepositions, departments. - Unit 3. Hospital admissions: A patient record, ?Bad handwriting?, summary, admissions procedure. - Unit 4. Accidents and emergencies: Instructions, ?A surprise passenger?, emergency helpline, poster. - Unit 6. Symptoms: Researching symptoms, ?Mystery syndromes?, helpline, symptom report. - Unit 13. Monitoring the patient: A coma patient, scan, ?General anaesthetics?, vital signs, anaesthetic procedures, describing and taking readings. - Unit 14. Medication: Dosages, drugs, medication, ?Pandemics and Tamiflu?.
3 - III - Grammar ? Nouns ? Determiners ? Adjectives ? Prepositions ? Irregular Verbs ? Verb Tenses"

Bibliografia / Fontes de Informação:

Swan, M., & C. Walter , 2005 , Practical English Usage , OUP,
Grice, T. , 2007 , Oxford English for Careers: Nursing 1 , OUP
Carter, R. & M. McCarthy , 2006 , Cambridge Grammar of English: A Comprehensive Guide - Spoken and Written English Grammar and Usage , CUP
Crystal, D. , 2004 , Rediscover Grammar , Longman

Métodos e Critérios de Avaliação:

Tipo de Classificação: Quantitativa (0-20)

Metodologia de Avaliação:
"As aulas expositivas e teórico-práticas terão interacção entre docente e estudantes. A produção oral e escrita em língua inglesa irá ser desenvolvida através de trabalho individual e de pares. Os estudantes deverão fazer (1) uso do manual de apoio, que apresenta actividades/exercícios de apoio para consolidação da matéria dada na aula; (2) um estudo sistemático das estruturas aprendidas (nos níveis A1 a B1), realizando os exercícios da gramática aconselhada (Collins Cobuild Student's Grammar - Self-Study Edition with Answers). Haverá um enfoque no desenvolvimento das competências orais, recorrendo a leituras em voz alta e comunicacao exclusivamente em Inglês. Relativamente à avaliação, optou-se pelo Modelo A do Regulamento de Avaliação e Aprendizagem da Universidade da Madeira. Assim sendo, os estudantes são avaliados através de duas frequências (1ª Frequência: 50% + 2ª Frequência: 50%), em que serão testadas as suas ?reading, writing and listening skills?.

Regente da Disciplina:

Svetlana Kurtes

Corpo Docente:

Jocelyn Vega-Robledo
Docente